Chat

This chat does not present official opinion of this server, it's just a place for meeting enthusiasts of the same breed. The planes.cz team cannot vouch for the contributions and the comments may not reflect the view of the team. The smileys are copyrighted by (c) Víťa. No HTML tags are allowed in this chat. Use "Enter" for new line. Any reasonable links can be entered using "link://" before the link address ("links://" for https).


Loading new comments... Comments list has been updated.
petrp (...81.86...)
2025-07-13 20:47

Syrda...prima detaily, já měl jen ponětí že jim tam 154ka rachls

petrp (...81.86...)
2025-07-13 19:00

PV....nojo. To není jednoznačný jako když kdysi jeden kapca z 737 vyprávěl....No a nad lesem mi spadla fajfka z jednoho válce a už to šlo dolů..no nebejt tam ta mytinka....měl ULL s Trabantem

PVunsigned guest (...188.217...)
2025-07-13 16:59

Pavel: Bůh ví jak to bylo a co se v kokpitu dělo. Závada EEC teoreticky vyloučená není, nějaký padnout opravdu mohl (i oba najednou ve stejný okamžik - to ale spíš vyhraješ třikrát po sobě první v Sazce). Opravná akce v tom případě je cyklus fuel switche - resetuje se EEC a přepne se tím na druhý kanál . V tom zmatku ale klidně mohli sáhnout po druhém motoru a pak to teda ještě vylepšili tím správným. Jenže když tohle uděláš během vzletu, je vymalováno. No snad na to přijdou

JM46 (...188.159...)
2025-07-13 16:04

Pavel: Předávám informace, nemyslím si nic

Pavel. (...80.33...)
2025-07-13 15:08

JM46: ty microprocesory MN4 tam budou na každém motoru 2, kanál A a B, to znamená celkem 4 na letadle, myslíš, že by se posr... všechny ve stejný okamžik? Pokud vím tak do zapisovačů jde signál přímo ze start lever, takže je velký předpoklad že byly fyzicky přepnuty..... ale ona nám to vyšetřovací komise objasní jak to vlastně bylo

JM46 (...242.88...)
2025-07-13 14:23

Dobré odpoledne,
na Avheraldu píší, že tu 787 prý Indové nevyšetřují jako lidskou chybu, ale závadu.

Druhý pilot prý měl na záznamu odmítnout že by vypínal palivo.

"On Jul 12th 2025 (UTC) India's media report that the investigation is NOT focussing on a human action causing the fuel switches to appear in the CUTOFF position, but on a system failure. Service Bulletins by Boeing issued in year 2018 recommending to upgrade the fuel switches to locked versions to prevent inadvertent flip of the switches, as well as the FAA/GE issued Service Bulletin FAA-2021-0273-0013 Attachment 2 relating to loss of control issue (also see above) were NOT implemented by Air India. The stated MN4 computer with faulty soldering, that might weaken and lose contact due to the thermal stress after a number of cycles, interprets data and commands fuel metering valves - with the lost contact attaching the MN4 processor to the EEC intermittent electrical contact, loss of signal processing and engine control faults can occur. The SB writes under conditions for the SB: "An LOTC (Loss Of Thrust Control) event has occurred due to an EEC MN4 microprocessor solder ball failure." According to discussions in the industry it may be possible with the number of cycles VT-ANB had already completed, the solder balls were weakened sufficiently to detach the MN4 from the EEC momentarily due to loads during the takeoff rotation leading to the loss of control of thrust and shut down of the engines."

Tomunsigned guest (...210.175...)
2025-07-13 00:17

Tak ten musel byt uplne vyfetlej, to video mluvi za vse

bugr (...207.99...)
2025-07-12 21:10

tak to letadlo v Bergamu ještě nepojíždělo.. To vypadá jako kdyb ten člověk do toho motoru skočil a ten ho vystřelil zpět.
x.com/Bihar_Nawada/status/1943851137834398105/video/1

Syrda (...81.88...)
2025-07-12 20:57

Dobrý večer, ví někdo koho přivezl ten Global s 330?

bugr (...207.99...)
2025-07-12 15:41

MK ani ne, spíš zima jak sviň. a dnes déšť celý den. Tak já v tom letadle naštěstí nebyl :)

MK. (...192.13...)
2025-07-12 13:47

bugr - Ty si byl dycky zivotni optimista :-)

V Trutnove na festaku bahno?

Katelunsigned guest (...135.17...)
2025-07-12 13:32

Tady je ten nasatej, zajimavy, ze ho to vyplivlo
https://www.facebook.com/share/r/1BA7WythRt/

bugr (...207.37...)
2025-07-12 13:03

zdravím z Trutnova, to smrdí sebevraždou. Každopádně by mohly povyskočit akcie Boeingu

petrp (...81.19...)
2025-07-12 12:31

zd.w.....presne tak

zd.w (...103.64...)
2025-07-12 12:29
Fuel CUT OFF

Jestli jsem dobre prelozil co zaznelo v tv tak palivo nejde vypnout omylem protoze prepinac je pred vypnutim nutne povytahnout (smerem nahoru)

zd.w (...103.64...)
2025-07-12 12:25

dobry den, je prosim nejaky duvod pro takovy velky oblouk pri priblizeni na pristani ?

globe.adsbexchange.com/?icao=4c4aa9
Reg.: YU-SVJ

Pocasi ?

petrp (...81.19...)
2025-07-12 10:20

Mě přijde že se dobře bavili a vůbec nesledovali čo se děje a ten neletici myslel na kdovico a provedl pitomost.

petrp (...81.19...)
2025-07-12 10:19

....a trvá to desítky vteřin.......

petrp (...81.19...)
2025-07-12 10:16

lapajda....ale dejme tomu že když motor chcípne při pumpazi nebo podobné.Urcite ne ve fázi vzletu a u obou motoru....

lapajda unsigned guest (...80.121...)
2025-07-12 10:09

Četl jsem že fuel cut a start je standardní procedura když dojde k poklesu výkonu motoru. Co je na tom pravdy netuším.

sgunsigned guest (...100.147...)
2025-07-12 10:07
Dobré ráno

:-)

petrp (...81.19...)
2025-07-12 09:27

Už jsem to cetl celé, ale vypnout si oba motory omylem.....

petrp (...81.19...)
2025-07-12 09:03

Dobré ráno.

petrp (...81.19...)
2025-07-12 09:03

Tak jestli je tohle pravda , tak se buď zbláznil nebo sebevrazda

JM46 (...242.88...)
2025-07-11 23:16

A ještě tahle část je zajímavá:
"Crew recordings captured a pilot asking, “why did you cut off?”, to which the other replied he had not, suggesting unintended or unclear control actions."

JM46 (...242.88...)
2025-07-11 23:14

Dobrý večer,
vyšla předběžná zpráva k té 787 Air India.

"At approximately 08:08:42 UTC, just after reaching a peak speed of 180 knots Indicated Air Speed, both engine fuel cutoff switches transitioned from RUN to CUTOFF, within one second of each other.
The immediate result was dual-engine shutdown: both engines lost thrust, and the ram air turbine (RAT) deployed, indicating an emergency power state."
aaib.gov.in/What's%20New%20Assets/Preliminary%20Report%20VT-ANB.pdf

petrp (...81.19...)
2025-07-11 23:03

Jakubv cau

petrp (...81.19...)
2025-07-11 23:03

Dreamlifter...tak to byl vtip, ale asi nechtěli znát pohyby An124

jakubv (...20.1...)
2025-07-11 20:23

Dobrý večer vespolek z Bournemouth ;-)

More than the 1500 presented records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details